ATRAKCYJNE RABATY NA ORLEN DLA CZŁONKÓW OPZZ KONFEDERACJA PRACY W PROVIDENT POLSKA
18 wrz o 18:21

Centrala naszego związku zawodowego podpisała umowę z PKN ORLEN S.A., umożliwiającą Tobie jako członkowi OPZZ Konfederacji Pracy w Provident Polska uzyskanie korzystnych rabatów przy zakupie paliwa i artykułów pozapaliwowych na stacjach paliw PKN ORLEN i BLISKA.
- paliwa Standard + LPG oraz VERVA na stacjach ORLEN oraz na stacjach BLISKA
- usługę myjni automatycznej oraz odkurzacza
- oleje silnikowe i płyny do spryskiwaczy
- produkty Stop Cafe
Karta będzie uprawniała do zakupu paliwa z rabatem cenowym w maksymalnej ilości do 300 litrów w miesiącu kalendarzowym na jeden pojazd.
Jesteśmy przekonani, że ta oferta jest atrakcyjna dla naszych członków, a szczególnie bardzo korzystana może być dla Doradców Klienta użytkujących prywatne samochody. Posiadacz karty ustala sam numer rejestracyjny pojazdu przypisany do niej. Zmiany auta można dokonać raz na trzy miesiące. Wartości rabatów mogą być zmienne, a o obecnych możemy informować tylko telefonicznie w związku z umową handlową.
Zbieramy dane dotyczące zainteresowania kartą paliwową oferowaną przez PKN ORLEN, aby zamówić określoną liczbę kart. Kartę instaluje się zdalnie i jest bezpłatana, jedynym warunkiem jest członkostwo w OPZZ oraz płacanie składek na bieżąco.
W razie pytań lub potrzeby dodatkowych informacji, jesteśmy do dyspozycji. Dzwoń najlepiej na whatsapp 606660635. Jeśli chcesz zamówić karę napisz i wyślij "zamawiam kartę" na whatsapp na numer 606660635
Chcesz otrzymać kartę rabatową - wejdź w link i zapisz się do związku zawodowego https://opzzprovident.pl/dolacz
PRZEKAZANIE PETYCJI I WASZYCH KOMENTARZY DO PANI PREZES PROVIDENT POLSKA I PANI DYREKTOR DS. ZASOBÓW LUDZKICH GRUPY IPF LYNDSEY HAMILTON-SCOTT
12 lut o 14:29
W dniu 9 lutego 2023 roku przesłaliśmy do Zarządu Naszą petycję dotyczącą krzywdzących zasad premiowania. Została zaadresowana do Pani Prezes Zarządu Agnieszki Kłos-Siddiqui, do wiadomości Pani Dyrektor ds. Zasobów Ludzkich Grupy IPF Lyndsey Hamilton-Scott, Dyrektora ds. Zasobów Ludzkich Zbigniewa Hojki, Dyrektora Sprzedaży i Obsługi Klienta Tomasza Skiby oraz Dyrektora Rozwoju Sprzedaży i Zarządzania Wynikiem Bartosza Żeleźnika.
Petycję poparły aż 172 osoby, to więcej niż połowa BRM obecnie zatrudnionych w Polsce. Pokazuje to, jak duże jest niezadowolenie z obecnych warunków płacy i pracy wśród pracowników na tym stanowisku.
W komunikacji do pracodawcy dodatkowo zwróciliśmy uwagę na:
-
duże rozgoryczenie związane z niską płacą podstawową na stanowisku BRM, niewiele wyższą od najniższej krajowej,
-
brak odczuwalnych realnych podwyżek na tym stanowisku w stosunku do wzrostu cen,
-
skomplikowany i demotywujący system premiowy,
-
nadmiar obowiązków, powodujący pracę w nadgodzinach, a co za tym idzie frustrację i zniechęcenie pracowników.
Dziękujemy inicjatorom petycji, wszystkim, którzy dystrybuowali link wśród pracowników, kolegom z pozostałych związków, którzy poparli akcję i aktywnie ją wspierali. Szczególnie chcemy podziękować za Wasze podpisy a przede wszystkim szczere, pełne emocji, oddające rzeczywisty obraz sytuacji komentarze.
Zdajemy sobie sprawę, że złożenie podpisu i napisanie komentarza wymaga odwagi. Wyrażanie opinii nie tylko może zmienić rzeczywistość, pozwala człowiekowi zachować godność. Liczymy na to, że Zarząd to doceni i podejmie odpowiednie działania w celu poprawy sytuacji, a kwietniowy wzrost wynagrodzeń nadąży za inflacją.
Link do treść e-maila i Waszych komentarzy przesłanych do Członków Zarządu (po podaniu hasła znanego członkom związku)
WESPRZYJ SWOIM PODPISEM PRACOWNIKÓW DZIAŁU SPRZEDAŻY W SPRAWIE KRZYWDZĄCYCH ZASAD PREMIOWANIA
3 lut o 14:57
WESPRZYJ SWOIM PODPISEM PRACOWNIKÓW DZIAŁU SPRZEDAŻY W SPRAWIE KRZYWDZĄCYCH ZASAD PREMIOWANIA
WZROST WARTOŚCI BONÓW NOWOROCZNYCH W 2022 ROKU DZIĘKI ZMIANIE ZAPROPONOWANEJ PRZEZ OPZZ KONFEDERACJA PRACY
24 lis o 17:34
Każdy pracodawca zatrudniający określoną liczbę osób, również nasza firma Provident Polska S.A., ma obowiązek utworzyć specjalny fundusz, z którego będą finansowane świadczenia socjalne. Z tego funduszu wypłacane są między innymi świadczenia nazywane potocznie „bonami na święta”. Za podział środków i ich przyznawanie odpowiada Komisja ZFŚS składająca się z przedstawicieli wszystkich związków zawodowych i pracodawcy. Nie można wypłacać pracownikom wsparcia w równej wysokości. Środki te powinny być przeznaczone na pomoc, głównie tym, którzy znajdują się w trudnej sytuacji losowej. Wysokość wsparcia zgodnie z przepisami powinna być uzależniona od sytuacji życiowej, rodzinnej i materialnej osoby uprawnionej do korzystania z Funduszu. Ostateczną decyzję podejmuje Zarząd.
Związek zawodowy OPZZ Konferencja Pracy w Provident Polska S.A. od 2 lat proponował pracodawcy zmianę w sposobie wyliczania wysokości bonów. Nasza propozycja polegała na tym, aby pracodawca przed podjęciem decyzji o wartości świadczeń socjalnych na Boże Narodzenie, w pierwszej kolejności zebrał od pracowników wnioski dotyczące chęci skorzystania ze świadczenia wraz z jednoczesnym wskazaniem przez nich średniego miesięcznego dochodu w przeliczeniu na 1 osobę w gospodarstwie domowym. Po pozyskaniu tej informacji Komisja ZFŚS, składająca się z przedstawicieli wszystkich związków zawodowych i pracodawcy ustalałaby taką wartości świadczeń, aby zapewnić maksymalne wykorzystanie kwoty zdefiniowanej w preliminarzu wydatków na świąteczne świadczenia socjalne.
Zamiana, ta w tym roku spowodowała możliwość wykorzystania całego budżetu a tym samym wzrost wartości bonów w stosunku do porzedniego roku aż o 500 zł w każdym z progów. Uważamy to za bardzo duży sukces naszej organizacji. Ten sposób wyliczeń nie tylko spowoduje maksymale wykorzystanie budżetu i wzrost świadczeń, ale w pełnej kwocie wesprze przed świętami budżet pracowników środkami, którch część traciłaby wartość "leżąc" na koncie firmowym w dobie galopującej inflacji. Dziękujemy innym związkom za poparcie pomysłu, a pracodawcy za wdrożenie zmiany w życie.
WYBORY SPOŁECZNEJ INSPEKCJI PRACY NOWEJ KADENCJI 2022-2026
18 paź o 16:52
Zapraszamy wszystkich pracowników do udziału w wyborach Społecznej Inspekcji Pracy na lata 2022-2026, króre odbędą się w dniu 19 listopada 2022 w Trzemesznie, w sali konferencyjnej hotelu Pietrak, ul. Foluska 4 o godz 16.00.
Uprawnienia i zasady postępowania Społecznej Inspekcji Pracy.
SIP ma prawo wstępu w każdym czasie do pomieszczeń i urządzeń zakładu pracy dla wykonania swych zadań kontrolnych z zakresu technicznego bezpieczeństwa pracy i prawnej ochrony pracy. Ponadto SIP ma wiele uprawnień o różnym charakterze prawnym, do których możemy zaliczyć:
- wymaganie informacji od pracodawcy oraz okazywania dokumentów niezbędnych dla wykonania funkcji kontrolnych,
- informowania pracodawcy o faktach nieprzestrzegania przepisów bhp i prawa pracy,
- występowania o natychmiastowe usunięcie bezpośrednich zagrożeń dla zdrowia i życia pracowników,
-
wydawania zaleceń,
-
wpisywania uwag,
-
wnioskowania o przeprowadzenie kontroli do PIP,
-
uczestniczenie w kontrolach przeprowadzanych na terenie zakładu,
- opiniowania projektów planów poprawy warunków pracy.
Serdecznie zapraszamy do aktywnego udziału w wyborach. Kandydatury na SIP mogą być zgłaszane do zakładowych organizacji związkowych przez samych kandydatów, poszczególnych pracowników lub przez grupy pracowników za pośrednictwem poczty elektronicznej na formularzu zgłoszeniowym umieszczonym poniżej na stronie i przesłanym na adres e-mail naszej oraganizacji związkowej opzzprovident@gmail.com najpóźniej na 5 dni przed rozpoczęciem głosowania.
Formularz zgłoszeniowy
Regulamin wyborów
" STAŻ (...) ORAZ OCENA SZEROKO ROZUMIANYCH WYNIKÓW I POSTAWY NA PODSTAWIE OCENY BEZPOŚREDNIEGO PRZEŁOŻONEGO I DYREKTORA MAKROREGIONU"???
22 wrz o 19:55
Nawiązując do poprzedniego komunikatu, informujemy, że otrzymaliśmy odpowiedź od pracodawcy dotyczącą kryteriów przyznawania nagród na 25-lecie spółki. Poniżej przypominamy treść pytań wysłanych do Działu Personalnego:
- Jakie dokładnie były kryteria przyznawania nagród?
-
Co oprócz stażu było brane pod uwagę?
-
Jeżeli wyniki, to które i z jakiego okresu? Czy kryteria były ustalone odgórnie, a może decydował bezpośredni przełożony?
-
Z jakiego powodu w części zespołów zostali nagrodzeni wszyscy pracownicy, a w innych tylko część lub nikt nie został wyróżniony? Dotyczy to różnych Działów i szczebli zarządzania.
W odpowiedzi otrzymaliśmy informację, którą cytujemy: "z okazji 25-lecia Provident Polska Zarząd zdecydował o wyróżnieniu pracowników i doradców szczególnie zasłużonych dla Spółki.
- Dla Pracowników Departamentu Sprzedaży (business) - kryteriami doboru były: staż pracy w Provident (15 lat pracy i więcej) oraz ocena szeroko rozumianych wyników i postawy na podstawie oceny bezpośredniego przełożonego i Dyrektora Makroregionu. Nagrodzono 71 pracowników.
- Dla wszystkich pozostałych funkcji (nie-business), w tym Pracowników Biura Głównego oraz CSC i Windykacji – nagrodzonych zostało 25 pracowników z najdłuższym stażem pracy."
Rozumiemy, że część z Was nie będzie usatysfakcjonowana takim wyjaśnieniem przez pracodawcę definicji "szczególnie zasłużonego z okazji 25-leci firmy", my również ponawialiśmy pytania i prosiliśmy o skonkretyzowanie odpowiedzi, niestety bezskutecznie. Pracodawca nie wyjaśnia, co znaczy „szeroko rozumiane wyniki i postawa na podstawie oceny bezpośredniego przełożonego i Dyrektora Makroregionu” ani z jakiego powodu w poszczególnych zespołach wyróżniona była różna liczba osób.
Informacja o tym, że pracodawca brał pod uwagę ocenę bezpośredniego przełożonego, też jest wątpliwa, ponieważ przynajmniej część naszych członków, którzy są bezpośrednimi przełożonymi nagrodzonych, nie miała możliwości oceny podwładnych w kontekście przyznania nagród w związku z 25- leciem, a tym samym wpływu kto z ich zespołu został wyróżniony.
Rozumiemy emocje i demotywację pracowników na różnych szczeblach, dużo nam o nich mówcie. Zastrzegacie, że nie chodzi o wartość nagrody a o sprawiedliwość, etykę menadżerską czy uhonorowanie wieloletniego zaangażowania na uroczystej gali na forum ogółu pracowników. Dochodzą do nas głosy, że niektóre z wyróżnionych osób, także czują się niekomfortowo otrzymując cenną nagrodę, a jednocześnie mając świadomość braku transparentności kryteriów. Pozostawia to duży niesmak, zarówno dla tych, którzy nagrody otrzymali (zapewne zasłużenie), jak i tych, których pominięto, choć jak się wydaje nie było do tego podstaw. Cała sytuacja powoduje również konsternację u pracowników o krótszym stażu i doradców zaproszonych na galę, ponieważ zamieszanie i brak przejrzystej informacji podważa zaufanie i wiarygodność pracodawcy.
Gratulujemy wszystkim nagrodzonym osobom, doceniamy wkład w rozwój firmy i ciężką pracę. Na tym etapie uważamy, że szczegółowych wyjaśnień mogą domagać się indywidualnie poszczególni pracownicy. Jeżeli będziemy potrzebni, jako Związek Zawodowy OPZZ Konfederacja Pracy udzielimy tym osobom pełnego wsparcia. Zapraszamy do kontaktu.
KRYTERIA WYBORU PRACOWNIKÓW NAGRODZONYCH NA 25-LECIU PROVIDENT POLSKA S.A.
8 wrz o 11:11
Mija tydzień od obchodów 25-lecia funkcjonowania spółki w Polsce. W rozmownych z naszymi członkami powraca temat braku transparentnej informacji dotyczącej kryteriów wyboru osób, którym przyznano nagrody z tej okazji. W kuluarach pojawiają się informacje o benefitach wartych od kilku do nawet kilkanastu tysięcy złotych. Dostajemy od Was pytania, czy wiemy, jakie dokładnie były kryteria przyznawania nagród? Co oprócz stażu było brane pod uwagę? Jeżeli wyniki, to które i z jakiego okresu? Czy kryteria były ustalone odgórnie, a może uznaniowo decydował bezpośredni przełożony? Z jakiego powodu w części zespołów zostali docenieni wszyscy pracownicy, a w innych tylko część lub nikt nie został wyróżniony? Dotyczy to różnych Działów i szczebli zarządzania.
Na spotkaniu trudno było zrozumieć podawane informacje. Kryterium stażu, o którym była mowa, nie zawsze się zgadza. Liczyliśmy na to, że po spotkaniu przełożeni szczegółowo wyjaśnią zasady, jednak tak się nie stało.
Gratulujemy wszystkim nagrodzonym osobom, doceniamy wkład w rozwój firmy i ciężką pracę. W większości zespołów wyróżnienia nie budzą wątpliwości. Nie mniej jednak uważamy, że zaprezentowanie konkretnych kryteriów i rankingów oczyści atmosferę i rozwieje wszelkie dywagacje. Z tego powodu poprosiliśmy pracodawcę o przekazanie ogółowi pracowników tabeli wszystkich nagrodzonych ze szczegółowymi danymi branymi pod uwagę przy podziale nagród w zespołach.
Jest to druga w tym roku sytuacja, kiedy brak odpowiedniej komunikacji i transparentnej informacji o kryteriach doceniania pracowników powoduje niepotrzebne kontrowersje i budzi emocje wśród pracowników. Pierwsza dotyczyła wysokości i zróżnicowania wzrostu lub braku podwyżki wynagrodzeń.
POSTULATY W SPRAWIE DODATKU PALIWOWEGO DLA DORADCÓW KLIENTA
15 lip o 15:53
W dniu 14 lipca 2022 OPZZ Konfederacja Pracy w Provident Polska, w imieniu naszych członków pracujących na stanowisku Doradcy Klienta, złożyła pracodawcy postulat, aby przyznany dodatek paliwowy był zwolniony z opodatkowania i w całości trafiał do kieszeni Doradcy. Poprosiliśmy o zbadanie możliwości prawnych i podatkowych, aby zmienić sposób rozliczenia.
W myśl postanowień Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej należności z tytułu zwrotu kosztów poniesionych przez zleceniobiorcę podlegają zwolnieniu z oskładkowania, jeżeli są wypłacane w ramach limitów określonych w rozp. z dnia 25 marca 2002 roku, przy czym zwolnienie to dotyczy również jazd lokalnych.
Osoba będąca zleceniobiorcą, wykorzystująca własny pojazd do celów służbowych, może liczyć na zwrot kosztów używania tego pojazdu. Warunkiem jest ustalenie zasad tego zwrotu w umowie cywilnoprawnej. Przy spełnieniu tych wymogów oraz innych uwarunkowań wynikających z ustawy o PIT wspomniane należności są zwolnione z opodatkowania, z wyłączeniem jednak jazd lokalnych. Zwrot kosztów nie podlega natomiast oskładkowaniu, jeżeli zostały zachowane limity ustanowione w powołanym rozporządzeniu1.
Zdajemy sobie sprawę, że wymaga to analizy prawnej i podatkowej, a przede wszystkim może generować więcej pracy księgowej w związku konicznością wdrożenia zmian i obsługą procesu. Liczymy na rzetelną analizę oraz informację, co można zrobić w tej sprawie. Biorąc pod uwagę koszty ponoszone przez Doradców w celu odpowiedniej obsługi klienta, warto szukać wszelkich możliwości maksymalizacji rekompensaty kosztów, również poprzez korzystne rozwiązania podatkowe w zakresie dodatku paliwowego dla Doradców Klienta2.
W dniu 3 czerwca w imieniu Doradców Kurierów będących naszymi członkami zwróciliśmy się z propozycją wzrostu rekompensaty za paliwo. Dostaliśmy odpowiedź, że kwestia podniesienia wartości ryczałtu jest w spółce analizowana od dłuższego czasu. Cieszymy się, że finalnie podjęto decyzję o wzroście ryczałtu do poziomu 1,45 pln. Liczymy, na równie pozytywny finał w przypadku dodatku paliwowego dla Doradców Klienta.
[1] Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 18 grudnia 1998 roku w sprawie szczegółowych zasad ustalania podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe § 2 ust. 1 pkt 13 i 15 w związku z § 5 ust. 2 pkt 2
[2] https://poradnikpracownika.pl/-zwrot-za-paliwo-zleceniobiorcy-jak-go-rozliczyc
SPOTKANIE Z CZŁONKAMI ZARZĄDU NA TEMAT PODWYŻEK. OPINIE PRACOWNIKÓW!
18 mar o 16:56
W dniu 9 marca uczestniczyliśmy w spotkaniu z Członkami Zarządu, którego celem było szczegółowe omówienie przyjętego podejścia do procesu podwyżkowego w 2022. Pomimo przedstawionej prezentacji przez Panią Dyrektor Biura Wynagrodzeń i Świadczeń Dodatkowych wiele pytań pozostało bez odpowiedzi. Nie było przestrzeni na szerszą dyskusję, ani na uzyskanie wyczerpujących odpowiedzi na zadawane pytania. Poprosiliśmy o kolejne spotkanie, na które czekaliśmy 9 dni. Wieczorem, dzień przed ustalonym terminem zostało odwołane i przełożone. Po spotkaniu odnieśliśmy wrażenie, że Członkowie Zarządu, ale również odpowiedzialni za zmiany decyzyjni Dyrektorzy nie mają sobie nic do zarzucenia, zarówno co do sposobu kilkumiesięcznej komunikacji na temat podwyżek, zasad ich podziału dla poszczególnych grup pracowniczch, jak i konkretnych pracowników. Nie widzą i nie rozumieją powodów niezadowolenia oraz zarzutów dotyczących braku przejrzystości całego procesu. Nie otrzymaliśmy informacji o planowanych działaniach mających na celu zadbanie o osoby, które czują się skrzywdzone, oszukane czy pominięte w procesie podwyżkowym. Nic nie zostało powiedziane, na temat dodatkowych działań czy komunikacji w celu naprawy sytuacji w tak fundamentalnym obszarze, jakim są wynagrodzenia pracowników.
Pytań, które się nasuwają po spotkaniu, jest wiele. Oto niektóre z nich:
-
Czy pracodawca planuje dodatkową komunikację do pracowników w celu precyzyjnego wyjaśnienia przyjętego podejścia do podziału puli podwyżkowej?
-
Czy Zarząd i osoby decyzyjne odpowiedzą transparentnie na pytania pracowników i związków zawodowych dotyczące podwyżek i kiedy to nastąpi?
-
Jak się ma otwartość Zarządu na dialog z pracownikami w sytuacji, gdy "wirtualne spotkanie z zarządem" w dniu 10.03.2022 r., kończy się w połowie zaplanowanego czasu w momencie, gdy na czacie pojawiają się niewygodne pytania dotyczące podwyżek?
-
Jak się ma kilkumiesięczna komunikacja sugerująca podwyżki powyżej inflacji do faktycznych kwot, jakie otrzymali poszczególni pracownicy?
-
Kiedy otrzymamy dodatkowe jednorazowe świadczenie i pojawi się dodatkowa komunikacja w tej sprawie obiecana 25.02.2022 r.?
-
Czy w związku z zaistniałą sytuacją pracodawca planuje w przyszłości konsultacje ze związkami zawodowymi w obszarze podziału puli podwyżkowej?
-
Na jakiej podstawie pracodawca w swojej prezentacji powołuje się na realizacje postulatów związkowych, nie konsultując tego wcześniej z zainteresowanymi?
-
Co pracodawca zamierza zrobić w związku ze skonfliktowaniem załogi i pojawianiem się plotek o wysokich podwyżkach poszczególnych, uprzywilejowanych grup pracowniczych?
- Jaki konkretnie był średni procent wzrostu wynagrodzenia na stanowisku BRM?
- Jak się ma konkurencyjność zarobków na stanowisku BRM wobec problemów rekrutacyjnych i konieczności przyznawania wyższych płac zasadniczych nowym pracownikom?
- Jakie stanowiska (nazwy, zakres obowiązków) były brane pod uwagę, aby określić dużą atrakcyjność wynagrodzenia na stanowisku BRM w stosunku tz. "rynku"?
- Przedstawiano nam wysokie dochody pracowników operacyjnych, za grudzień czy poprzedni rok, wartości te podawano sumarycznie z premiami. Czy podejmując decyzję o wzroście wynagrodzenia poszczególnym grupom pracowniczym w przypadku innych stanowisk w firmie, brano pod uwagę uzyskiwane premie roczne czy kwartalne?
- Czy pracodawca, dzieląc pulę przeznaczoną na podwyżki dla stanowiska BRM, brał pod uwagę zeszłoroczne premie wypracowane przez pracowników? Jakie gwarancje mają BRM-owie na uzyskanie podobnych w tym roku, skoro aktualny regulamin premiowania wprowadzany był bezprawnie i zawiera zapisy obchodzące ustawę o związkach zawodowych a w szczególności art. 27 ust. 3 ustawy z 23 maja 1991 r. (DzU z 2001 r. nr 79, poz. 854 ze zm.) który mówi, że regulaminy nagród i premiowania powinny być ustalane i zmieniane w uzgodnieniu z zakładową organizacją związkową?
Pytania można mnożyć ....
Przed spotkaniem przekazaliśmy Członkom Zarządu część otrzymanych opinii zawiedzionych pracowników (dostępne tu po podaniu hasła). Podczas spotkania nie dowiedzieliśmy się co pracodawca ma im do zaoferowania w zaistniałej sytuacji. Czy jedynym rozwiązaniem jest szukanie lepiej płatnej pracy? Oczekujemy od pracodawcy transparentnych odpowiedzi i realnych działań mających na celu odpowiednie docenienie wszystkich pracowników.
Powody, dla których warto zapisać się do Związków Zawodowych
ZAPISZ SIĘ
O PRZYSTĄPIENIU DO ZWIĄZKÓW ZAWODOWYCH NIE DOWIE SIĘ PRACODAWCA, TWÓJ PRZEŁOŻONY JAK RÓWNIEŻ INNI CZŁONKOWIE ZWIĄZKU.
Składki członkowskie wynoszą 10 PLN miesięcznie lub 30 PLN kwartalnie.
Bank Pocztowy SA nr 90 1320 1120 2574 8855 2000 0001.
Warto przeczytać
https://www.facebook.com/opzzprovident

Richard Charles Nicholas Branson (ur. 18 lipca 1950 w Blackheath) – brytyjski przedsiębiorca, miliarder, twórca obejmującej ponad 400 firm Virgin Group. W rankingu z roku 2016 magazyn Forbes wyceniał jego majątek na 4,9 miliardów dolarów.
Projekt ustawy o zmianie ustawy – Kodeks karny oraz niektórych innych ustaw
Kusy i Halloway [2009] porównują ukryte koszty i skutki występowania toksycznych liderów w organizacji do sytuacji, gdy ma się do czynienia z górą lodową we mgle. Wierzchołkiem góry lodowej, który ledwo widać, jest zachowanie toksycznego lidera, jednak oddziaływanie na ludzi i wydajność oraz utracone zyski (czyli reszta góry lodowej) są niewidoczne [Kusy, Holloway 2009, s. 12-13]. Toksyczna atmosfera w przywództwie i relacjach organizacyjnych może także wynikać z dużego nacisku, jaki kładzie się na końcowe wyniki, a nie na proces dochodzenia do nich. Ogólnie rzecz biorąc, toksycznych liderów cechuje walka i kontrola bardziej niż podnoszenie na duchu i inspirowanie. Lubią odnosić sukces poprzez pogrążanie innych.
Czy zwolnienie pracownika za brak wyników jest zgodne z prawem?
podatki.biz

Skutki braku zgody pracownika na zmianę warunków zatrudnienia
Gazeta Podatkowa nr 2 (834) z dnia 5.01.2012

Wypalenie zawodowe. Choroba, czy lenistwo?
wp.pl
Poradnik SIP
Tomasz Rutkowski
Do czasu pracy wlicza się przejazdy
wyrok z 6 maja 2014 r. (sygn. akt II PK 219/13)
Czy pracodawca może odmówić urlopu na żądanie?
Warto wiedzieć - charakterystyka zjawiska mobbingu.
Ogólnopolskie Stowarzyszenie Antymobingowe
W pracy spędzają 80 godzin tygodniowo
wp.pl
Sprytni rodzice latami unikają zwolnień
gazetaprawna.pl, autor: Łukasz Guza
Otrzymane wypowiedzenie można zakwestionować na wiele sposobów
polskieradio.pl
Strategia Odyseusza
Robert Siewiorek, 21.02.2014
Wszyscy jesteśmy korpoświrami
Dorota Wodecka 12.09.2014
Faworyzowanie w pracy: jak reagować, gdy szef ma pupila?
Rozmowa z psychologiem Jackiem Dolińskim, Rozmawiała Marta Piątkowska
Do 30 września trzeba udzielić pracownikom zaległych urlopów wypoczynkowych
INFOR.PL
ZWIĄZEK ZAWODOWY A ZASTOSOWANIE KARY PORZĄDKOWEJ
data publikacji 28-10-2014
PRACA HANDLOWCÓW W TERENIE A PRAWO DO DIETY
data publikacji 01-12-2014
Pracodawca rozwiązał umowę niegodnie z prawem? Możesz ubiegać się o odszkodowanie cywilne
gazetaprawna.pl, autor: Łukasz Guza
Kiedy można zwolnić chorego pracownika?
onet.biznes
Pracownik nie dotarł do pracy z powodu śniegu. Co ma zrobić, czy dostanie wynagrodzenie?
gazetaprawna.pl, autor: Agnieszka Brzostek
Ile kosztuje pozwanie pracodawcy do sądu
gazetaprawna.pl, autor: Agnieszka Brzostek
Pracujący rodzice chronieni przez 40 miesięcy
gazetaprawna.plPraca, autor: Łukasz Guza
Stare przewinienie nie uzasadnia wypowiedzenia
12-05-2011
E-porady24, Autor: Marcin Górecki
Związkowa rewolucja. Resort pracy szykuje duże zmiany
Wyborcza.biz
W korpo trudno o balans
Tygodnik Powszechny
Zadaniowy czas pracy
MARIA TERESA ROMER
Sędzia SN w stanie spoczynku
Pracoholizm - jak wpływa na działanie firmy
Sukcesnaszpilkach.pl
Ponad 12 milionów złotych kary dla właściciela Providenta
Bankier.pl, 31.12.2013
Strach przed elastycznym czasem pracy na wyrost
Dziennik Gazeta Prawna, 3.10.2013

Wkurzony jak Polak,
Gazeta Wyborcza, 18-03-2013

Akcje właściciela Providenta będą notowane na GPW
Wyborcza.biz, 08-03-2013

Martwe przepisy w kodeksie pracy,
Dziennik Gazeta Prawna, 22-02-2012

Kultura "długich godzin"
NaTemat.pl, 18-02-2012
Polacy mają dość pracy ponad siły,
Rzeczpospolita, 15-01-2013

Jak być lepszym w pracy?,
Gazeta Praca, 4-01-2013

W imię korporacyjnego etosu

Największy wróg w pracy: stres
JOBS.PL, 19-10-2012

Konieczna zgoda na urlop w okresie zwolnienia ze świadczenia pracy,
Dziennik Gazeta Prawna, 22-10-2012

Jakiej pracy szukają Polacy?,
Rzeczpospolita, 19-10-2012

Szef musi umieć zwalniać,
Rzeczpospolita, 17-10-2012
Brak listy członków związków zawodowych nie pozbawia ich ochrony,
Dziennik Gazeta Prawna, 16-10-2012
